Urge to fly

Dok vajne patriotske organizacije spremaju „svenarodni“ protest protiv režima, jašući na talasu homofobije, što postojeće, što veštački indukovane, pritom se pozivajući  na održanje tradicionalne srpske porodice koja, uzgred, odavno ne postoji (a takva kakvom je oni zamišljaju verovatno nikada i nije postojala), dotle se pristalice dva pokreta otpora iz davno završenog Drugog svetskog rata glože oko toga ko je prvi otišao u šumu, ko je bio veći kolaboracionista i ko je počinio veće zločine.

U svemu tome, meni se nekako nameće pitanje, pa dobro bogamu, zar je moguće da u tim i četnicima i partizanima nije bio i poneki gej? Verovatno jeste bio.
A onda se po nekoj, prosto neumitnoj logici  nameće sledeće pitanje.
Ako već organizuješ ustanak, zar nije onda svako rame „spremno da nosi pušku“ dobrodošlo? Pa makar bilo i pedersko.
No dobro, izgleda da ja tu ništa ne razumem. Bitno je da oni sve to lepo razumeju. Mislim, svi oni.

Uskoro će se navršiti deset godina od kako smo bežeći od hijene skočili u živo blato.

Još uvek mi je u vrlo živom sećanju jedno jutro  januara 2003. kada sam pijući prvu jutarnju kafu prokleo svaki korak koji sam  napravio na demonstracijama devedesetih. Tiho i u sebi, ali neopozivo. Taj trenutak smatram jednim od prelomnih u svom životu.

Sve češće razmišljam o emigraciji. Ono što nije uspelo Miloševiću, a to je da me otera iz zemlje, možda će uspeti ovim prosvećenim „evropejcima“.  Protiv njega je još bilo časno boriti se, sa ovima možeš samo da isprljaš ruke. Da ih pobediš ne možeš, pošto su oni odavno pobedili i sebe i Srbiju a time posredno i tebe.

Teško je živeti u zemlji koja  konstantno zakucava za ilovaču. A ti bi da letiš.
Ili bar nekog drugog da naučiš da leti.

27 thoughts on “Urge to fly

  1. dobra stvar ova moderacija.
    mozda nije jasno iz teksta, mada ja mislim da bi trebalo da bude. dakle, homofobi sikter odavde, ni jedan komentar takve sadrzine nece biti objavljen.
    upravo suprotno, gadi mi se vase svodjenje ljudi na jednu dimenziju, narocito onu koja bi trebalo da je sasvim licna stvar i koja nema veze ni sa cim drugim. nista vise vi nemate prava na ovu zemlju od svojih sugradjana manjinskog seksualnog opredeljenja. u tome je poenta prvog dela teksta.

  2. Problem je što ti „slavni borci“ često brkaju homoseksualnost i feminiziranost (jer se njihova homofobija uglavnom i odnosi na muškarce koji su gej). Ne znam zašto u svojoj homofobiji isključuju lezbejke???
    A kad tako postave stvari, onda su pored toga što su homofobi u stvari i šovinisti, jer i žene (kao i feminizirani muškarci), su podjednako hrabri i podjednako borci.
    A oni ih izgleda podjednako mrze.

  3. pa da, nit su svi homoseksualci feminizirani, nit su svi feminizirani muskarci kukavice. tek zene da ne spominjem, cesto mogu biti hrabrije od muskih.
    ali to je taj nazovi patrijarhalni pogled na svet. kazem nazovi, posto se u realnosti srpskog sela (a oni to valjda uzimaju kao uzor svoje idealne porodice ) od zena vrlo cesto ocekivala hrabrost

  4. Platon je u svojem djelu Gozba predložio da se napravi poseban pederski odred vojnika. Oni bi u ratu bili složniji, jer bi svako štitio svog ljubavnika i ne bi ga ostavio na sjedilu.

    Zanimljiva ideja… koja nema nikakve veze sa gej organizacijama u Srbiji. Zna se dobro da njihova politika nije ponižavanje Srbije zarad evropske budućnosti samo zato što ih desničari ne vole. Jer onda bi se dovelo u pitanje iskrenost njihovih političkih stavova uopšte.

    Ko mi nađe srpskog geja koji bi u ovom trenutku rekao da Evropa ima alternativu – ja sam tim pederom nemam problema. Samo što taj peder ne bi ni izlazio da se šepuri u centru Beograda.

    Sve ove priče o netoleranciji su apstraktne. Vi znate nekog pedera kojeg su komšije maltretirale? Ja znam pedera kojeg niko nije dirao, iako su znali da je peder. Ne znam nijednog da ga je neko prebio. Ama nijednog.

    Samo taj nije peder in-your-face and on-the-street. A šta radi u svoja četiri zida me ne zanima.

  5. Jbg, meni je od svih ovde navedenih homo-evro-i ostalih fobija mnogo snaznija ta prica o tome kako nekoga ucis da leti, razmisljajajuci da li bi i sam poleteo, odleteo…

    Teško ovo život, reče Džoni.

  6. Preslicavanje, u ovom tekstu Vrabac nije nigde pomenuo evrofobiju, pa onda nemoj ni ti da mu je pakuješ.

    Admiral Horacio Nelson: „Mislim da možemo reći da homoseksualnost ima i nekih dobrih strana, ako ni zbog čeg drugog, onda zbog toga što doprinosi autonomiji borbenih jedinica Kraljevske Mornarice“. (citat iz Politikinog zabavnika od pre petnestak godina)

  7. Ma ne pakujem Vrapcu evrofobiju, poznati su meni njegovi stavovi🙂, nego gledam kako ce da proklija i ta tema kroz komentare, a mislim da je ta decja prica vaznija od svega…

  8. Zoon,
    znam pedere koji su maltretirani. A znam i momka od dvadesetak godina koji mi se hvalio kako sa ortacima sačekuje pedere ispred gej klubova da ih bije. I znam da nije hvalisanje, već da stvarno to rade.
    Složiću se da je ta priča o „obespravljenosti“ mnogo preuveličana, ali nije baš i da po tom pitanju cveta cveće.
    Ovde je u pitanju nešto drugo. Na manipulaciju koja se, tu ćemo pretpostavljam se složiti, odavno dešava sa strane tih aktivista i organuzacija se odgovara istom takvom manipulacijom. Prosto, mobiliše se narod na osnovu otvorene ili latentne homofobije za neke druge ciljeve. I meni ti ciljevi uopšte nisu problematični, ali mi je ovo drugo problematično. I sam bih se vrlo rado pridružio protestu protiv ovog režima (ne znam kako da ga nazovem a da ostanem u granicama pristojnosti). Aj što bih ja, ali znam i neke pedere koji bi to isto uradili i koji, koliko sam imao priliku do sada da vidim tvoje stavove, imaju na primer po pitanju ove zemlje i ovog naroda dosta slično mišljenje tvojem. Neće oni sada, posle ovoga, početi papagajski da ponavljaju da EU nema alternativu ali neće biti ni deo pokreta koji ih na neki način ipak isključuje iz društva. I ja zaista ne razumem zašto odbacivati delove te populacije koja je oduvek činila neki procenat, i koja takođe zaslužuje dostojanstven život kao bilo kod od nas na osnovu samo jedne dimenzije njihove ličnosti.
    A znam na primer (to je već za onog Obradovića iz Dveri) i pedera koji je iskreno i duboko religiozan i peva u crkvenom horu.
    Hoću da kažem, mnogo toga se tu pomešalo.
    Razumem šta hoćeš da kažeš, kada kažeš da nemaš problema sa pederom koji kaže da Evropa ima alternativu, ali da ti postavim jedno pitanje.
    Možeš li zamisliti Obradovića da kaže (pokušaću da koristim taj vokabular):
    „Mi, iako se ne slažemo sa `modernim` pogledom na homoseksualnost, kao Hriščani svesni da je svaki čovek od Gospoda dobio slobodnu volju i mogučnost izbora i duboko ubeđeni da mi nikome ne možemo biti sudije več da je sudija samo Jedan, pozivamo naše sugrađane, našu braću i sestre , pedere i lezbejke koji se slažu sa nama da ovaj režim vodi Narod i Otadžbinu u propast da nam se pridruže u protestu iako duboku verujemo da su oni u grehu“
    Možeš li to da zamisliš? Iskreno, ja ne.

    (ovde su jako bitni slobodna volja i mogučnost izbora, baš zbog toga što poricanje tih stvari u hriščanstvu dolazi iz iste kuhinje iz koje dolaze ovi gej-lezbo „aktivsti. O slobodnoj volji i hriščanstvu je, kako sam uveren i sam znaš, pisao dosta Berđajev. Između ostalih)

  9. prešlicavanje
    da, to jeste jako.
    međutim, tu se pojavljuje i jedna druga stvar. prvi put u životu razmišljam o tome da nekome moram nešto i da ostavim, da nije posle mene potop. kao što je meni neko ostavio ovu zemlju kakva je-takva je, tako je i moja dužnost da to prenesem dalje. a bojim se da se nećemo baš zasijati pred potomcima.

    što se tiče evrope (a evropa je mnogo širi pojam od EU), ja protiv nje, pošto sam i sam evropljanin, ne mogu biti. baš kao ni protiv srbije. kakve god da su obe, moje su. ja naime imam problem sa nečim drugim. a znam i neke holanđane i francuze i nemce koji dele moj doživljaj problema.

  10. još kad bi poletela kao svaka prava srpska žena i majka da skuvaš neki ručak, a ne da moram kad dođem gladan kući sve da vas izmlatim i onda da se napijem ne bih li se smirio🙂

  11. vrabac,

    može Berđajev (ili bilo ko drugi) da priča o slobodnoj volji, ali u Bibliji ne postoji riječ sloboda. Ako je nađeš javi mi.

    To su neke “evropske“ stvari, te rasprave o slobodi, sloboda ni po biblijskim ni po zakonima fizike ne postoji. Možete samo živjeti u iluziji da postoji, nadi da će ophođenje među ljudima biti takvo jednog dana, a i to se protivi biološkim zakonima.

    Sve u svemu, vi se nadate nečemu što nikad nije postojalo, i ko je tu onda fanatik?

    Kažeš, Bog sudi a ne Obradović? Pa naravno (adžuvani, biblijsko ime za pedere).

    Da ne bude kurve između kćeri Izrailjevih, ni adžuvana između sinova Izrailjevih. (5. Mojsijeva 23:17)
    A beše i adžuvana u zemlji, i činjahu sve gadove naroda koje beše isterao Gospod ispred sinova Izrailjevih. (1. Carevima 14:24)
    On istrebi iz zemlje svoje ostatak adžuvana, koji behu ostali za života Ase, oca njegovog. (1. Carevima 22:47)
    Jer istrebi adžuvane iz zemlje i ukinu sve gadne bogove koje behu načinili oci njegovi. (1. Carevima 15:12)
    Ili ne znate da nepravednici neće naslediti carstvo Božije? Ne varajte se: ni kurvari, ni idolopoklonici, ni preljubočinci, ni adžuvani, ni muželožnici, (1. Korinćanima 6:9)

    Tako da je Bog već presudio u toj stvari. Obradović jedino može reći da je teritorija Srbija tu za sve, ali ne i njegovo dvorište. U svom dvorištu Obradović odlučuje po svojoj volji, ako ne želi da ugosti homoseksualca to je njegovo pravo, ako ne želi da ga zaposli u svojoj privatnoj firmi i to je njegovo pravo i tako dalje… Uostalom, tako homoseksualci žive u svim krajevima planete, gro ih živi u San Francisku i Nju Jorku, sigurno ne žive u Solt Lejk Sitiju. To je nepisani dogovor i svojevrsni kompromis.

  12. Ček.
    Nisam ja rekao šta Bog radi, već sam stavio Obradoviću u usta reči za koje bi moglo da se nađe uporište u Novom zavetu. Nije mi biblija pri ruci , pa da prosipam citate, ali ako smem da primetim svi ovi citati koje si ti dao su iz Starog zaveta sem poslednjeg, koji je iz jedne Pavlove poslanice a ne nekog od jevanđelja. Meni je inače apostol Pavle prilično nesimpatičan lik, ali to je druga stvar.
    Dakle, uopšte nisam pričao o onome u šta ja verujem, već šta bi Obradović mogao da kaže u trenutnoj političkoj situaciji a u vezi protesta koji tako gromopucateljno najavljauje. A da se to ne kosi sa njegovim uverenjima pa čak ni sa nesretnim Pavlom.
    Zbog Pavla sam i i dodao ono kraju „…duboku verujemo da su oni u grehu“.
    Dakle, samo sam insipirisan tvojim „pederom koji kaže da Evropa ima alternativu“ spekulisao sa Obradovićem. I ništa više. I mislio sam da je to jasno.

    O Berđajevu i postojanju ili nepostojanju slobode u hriščanstvu sada ne bih uopšte nije tema (verovatno si u pravu da se sloboda eksplicitno pod tim imenom ne pojavljuje u bibliji, ali fraza „da je svaki čovek od Gospoda dobio slobodnu volju i mogučnost izbora“ je prisutna u teologiji, pa i onome što pravoslavci zovu svetootačko predanje).
    U šta ja od svega toga verujem je druga stvar

    Nije mi jasno ovo sa zakonima fizike i slobodom ? Fizika se slobodom i ne bavi, kao što se ne bavi ni obligacionim pravom. A izvlačenje fizike (pa i bioligije) iz konteksta područja svog delovanja radi nekih sumnjivih filozofskih konstrukcija je vrlo klizav teren, na kojem su se mnogi okliznuli. Ne iz nekih moralnih razloga, već zato što tu čovek može ozbiljno da se nalupeta.

    Sa poslednjim pasusom se sasvim slažem, a cela poenta moje priče je samo da ima pedera koji politički misle drugačije od ovih gej-lezbo aktivista i da ih je glupo isključivati u političkoj borbi ako se već u velikoj meri slažu sa tobom. A to de facto radiš ako mobilišeš ljude na osnovu homofobije za svoj „svenarodni protest protiv režima“. I ne isključuješ samo njih već i hetero ljude kojima ta homofobija nije simpatična. A problem je mnogo veći od prava pedera i lezbejki, dakle kolješ vola za kilo mesa (koje pri tom samo ti možeš da svariš).

    Da ponovim.
    Ako već organizuješ ustanak, zar nije onda svako rame „spremno da nosi pušku“ dobrodošlo? Pa makar bilo i pedersko.

    Tako da mislim da si se u prethodnom komentaru boksovao sa samim sobom ili nekim virtuelnim protivnikom više nego sa mnom.

  13. Može još…

    Poslanica Korinćanima I
    10:29
    Ali ne govorim za savjest tvoju; nego drugoga; jer za što da moju slobodu sudi savjest drugoga?

  14. @Zoon,

    „Ko mi nađe srpskog geja koji bi u ovom trenutku rekao da Evropa ima alternativu – ja sam tim pederom nemam problema.“

    Da li to znači da i sa svakim čovekom koji bi ti to rekao, ne bi imao problema? (Iako ti recimo taj isti čovek debelo zarije nož u leđa?)

    I da prosto sumiramo, da li to znači da sa ostalima (koji ne vide tu alternativu) imaš problema?

  15. povodom citata.
    opšte je poznata činjenica da moja žena ima mnogo bolje mišljenje o apostolu Pavlu od mene grešnog. 🙂

  16. etotako,
    nađi original a ne prevod pa ćeš vidjeti da od toga nema ništa… posebno u Starom Zavjetu
    A to što su prosipali razni prevodioci i tumači zadnja dva milenijuma, u te ideološke stvari nemam namjeru da se miješam. U bibliji ne postoji riječ sloboda, već dopuštenje, mogućnost i tome slično, što onda modernisti prevode kao “sloboda“. Neće moći…

    Što se ovog drugog tiče, za eristiku nemam vremena.

    vrabac,
    pitao si me kako Obradović može da reaguje i ja sam ti odgovorio kako može. Da sarađuje ne može. Da se raziđu kao ljudi izdijele u geta – to vjerovatno može, ali to ni jedni ni drugi neće.

    i ne možeš brate o slobodi da pričaš bez fizičkog svijeta, mislim šta – dokazao neki teolog da sloboda postoji i onda prc – fizika te vrati na planetu Zemlju. Budi malo ozbiljniji, sloboda nije na vrhu igle nego u ljudskom svijetu, a tu ona ne postoji. Te teodiceje mogu se prodavati neukima i indoktriniranima.

    Sloboda ne postoji. Reci sam šta to biraš ti svakoga dana a da ti nije nametnuto? Kad ćeš popiti čašu vode ili izaći napolje da prošetaš? To nije sloboda.

  17. Znaš šta prijatelju, možda slobode nema, možda ekipa koja praktikuje multifunkcionalnost određenih djelova gastro-kako-li-već-bješe trakta može sasvim podjednako da prodje i pod kokardom ipod petokrakom, a možda i ti naučiš da letiš. Kako god bilo, dok se sjekiraš oko budalaština koje dobijaš na poklon svakog dana kad uključiš kompjuter, TV, radio…..otvoriš novine ili samo uđeš u bus, nemoj da smetneš uma jednu mnogo važnu stvar. Elem, imaš ženu koja te brani i preko interneta. Pazi je dobro. Sve maloprije pomenue kategorije spadaju u domen najuobičajenije svakodnevice u odnosu na to. A da li kuva ili kako kuva…….. pa, ne izgledaš kao da si na prinudnoj dijeti.

  18. „ekipa koja praktikuje multifunkcionalnost određenih djelova gastro-kako-li-već-bješe trakta“

    Bravo za definiciju!!! To su ljudi koji su istinu pronašli na samom kraju „tunela“…🙂

Ostavite odgovor

