Bold and Old

Postoji penjačka poslovica koja kaže:

„There are bold climbers and there are old climbers, but there are NOT bold and old climbers.“

Za ovo bi se moglo reči da je skoro pravilo, međutim kako od svakog pravila ima odstupanja, ima i od ovog. U ovom slučaju to „odstupanje“ se zove Doug Scott (69).

Ako mi je ikada neki alpinista bio „idol“, onda je to bio on. Pre nedelju dana dobih mejl sa sabdžektom: „Znam da ti je ljubimac :)“ i linkom na intervju.
Ceo intervju, zahvaljujuči drugarima iz Kluba visokogoraca Srbije i Vedrani Simičević iz Rijeke (Riječki alpinistčki klub – RAK), možete pročitati ovde.

Na ovom mestu samo par citata.

O legendarnom usponu na Ogre (tačnije silasku sa istog):
„Nakon pet dana puzanja s obe slomljene noge, napokon smo se spustili do početka glečera. Mene su poslali napred da tražim pukotine jer da sam najviše »oštećen«, pa će me i najmanje biti šteta“

O modernim, komercijalnim, himalajskim ekspedicijama (uzgred, za učešće na njima se u Srbiji dodeljuju državne stipendije, što je posebna priča, a i sramota):
„Donošenje odluka je ta osnovna razlika između komercijalnih ekspedicija i nekomercijalnih uspona. Ljudi s komercijalnih ekspedicija plate 65 hiljada dolara ili neku sličnu svotu da im se podignu logori, da im se postave fiksna užad, da im neko kuva čaj i da im neko govori: OK, evo danas idemo ili danas ostajemo u šatoru. Retko šta je njihova odluka, oni su poput pasa na uzici.“

U vremenima totalitarizma(globalnog) koji se smeši i čeka, tu odmah iza čoška, i čiji dolazak sada već izgleda kao neumitan, treba sačuvati uspomenu na ljude koji su svojim životom svedočili slobodu duha.  Ako ništa drugo, bar zato da se taj tinjajuči plamićak slobode preda sledečim generacijama.

I da, još ovo, na ovom mestu se možete upoznati sa njegovom impresivnom penjačkom biografijom. Zapaziti da je poslednji uspon koji je za njega bio vredan pomena izvršio sa 59 godina. Naravno, motao se on po čukama i posle, ali njegovi kriterijumi bitnog su malo drugačiji🙂

7 thoughts on “Bold and Old

  1. dodajem još jedan meni drag citat koji kad se pretoči u stil života postaje preduslov za postojanje ovakvih legendi:
    „Moj je otac uvek isticao rečenicu da nije toliko bitno da li si izgubio, koliko je bitno kako si igrao igru.“

  2. kerovodja, da, to je verovatno kljucna recenica u ovom intervjuu. nazalost taj sisten vrednosti ako vec nije odumro onda jos malo pa sad ce😦

    nikadarobom, ih, ne da imas fore nego od tebe ocekujem najmanje soliranje Ficroja po novom smeru!🙂 p.s. post o vrlim vladikama nase svete crkve ti je odlican!

  3. Halo Vrabac, jel ti to spavaš proljetni san, haha, ajde napiši nešto!
    Ej, čitala sam poruke koje piše jedan od članova srpske ekspedicije na Himalaju i ne mogu vjerovati da lik čestita Praznik rada predsjedniku države i tamo nekom ministru! Ako ikad stignem na Himalaju predsjednik moje države biti će zadnja osoba na koju bih pomislila, zapravo ne bi ga se ni sjetila!
    Pozdrav

  4. ma gužvi sam nekoj, posla preko glave a i znaš ono, žena, deca…🙂
    ne stižem ni privatni mail da proverim.

    ali biće, samo da stignem, kada već ne stižem ja da se muvam po brdima pisaću o ovim mojima.
    da te zaintrigiram, popet je novi smer na Durmitoru, ova linija levo:

    ocena:
    250m, 80/50 led , miks M4+

    a i muvali su se po Paklenici, Meteorima, u severnoj steni Grossglocknera, prošle nedelje proslavljali 60 godina AOB-a u Vraci (Bugarska)….
    Ma, hoću da popizdim kako mi prave zazubice🙂

  5. E i da.
    Taj lik na himalajima je očito neka budaletina. Mislim, stvaaaarno…pričati o „lepom Borisu“ pored sve one lepote tamo je krajnje luzerski.
    (Uzgred, gos`n predsednik i ja smo imenjaci, ali, time se iscrpljuju sve sličnosti🙂 )

  6. OK Vrabac, uživaj u ulozi Velikog Tate…Boja ti je preslatka! Malo sam ti prošetala po blogu…slušala Tonya…i po ko zna koji put gledala kako penješ onaj vodopad i pukla sam od smijeha…komentator je odlično vodio tvoju bitku sa vodopadom, haha. Ej, ja sam se namučila da se popnem na 1500m visoki Snježnik i tamo u snijegu napisala pozdrav tebi, a ti nikako da to vidiš…post br 41….i neću te više daviti…dont worry, be happy!

Ostavite odgovor

