Svašta ima u tim knjigama

„Jedne noći u sitne sate, baš pod mojim prozorom dogodilo se ubistvo. Probudila me strahovita galama i, kad sam prišao oknu, video sam čoveka kako leži na pločniku; video sam i ubice, njih trojicu, kako se udaljavaju niz ulicu. Nekoliko nas je sišlo i otkrili smo da je čovek sasvim mrtav, lobanja mu je bila razbijena komadom olovne cevi. Sećam se boje njegove krvi, čudnovate rumene, kao vino; još je bila na kaldrmi kad sam se te večeri vratio kući, i rekli su mi da su deca iz čitave okoline dolazila da je vide. Ali ono što me zapanji kad se toga setim je da sam tri minuta posle ubistva bio u krevetu i spavao. Isto kao i većina ljudi iz ulice; samo smo se uverili da je s čovekom gotovo i vratili se pravo u krevet. Bili smo radni narod – kakvog ima smisla gubiti san zbog jednog ubistva?“

Džordž Orvel – „Niko i ništa u Parizu i Londonu“

Ovaj je danas još uvek stajao. Sutra verovatno neće.

Ostavite odgovor

