Dvomisao

Dugo nisam pisao, ali ovog puta moram. Dobio sam danas mejl.

Subject: orvel

U mejlu samo link. Na sajtu Peščanika objavljen prevod Orvelovog eseja „Notes on Nationalism“.

Kad nisam pao sa stolice.  Zar se oni ne prepoznaju u onome što tamo piše? Da li su samo bezobrazni ili su zaista potpuno beslovesni? Pre nekoliko nedelja sam i sam hteo da napišem post o tom njegovom eseju sa posebnim osvrtom na „Drugu Srbiju“. Ovo je defintivno sumrak razuma, na veb sajtu radio emisije koja je jedan od osnovnih stubova trenutno najtotalitarnije i najmračnije ideolgije u Srbiji se pozivaju na Orvela.
Dakle, Orvelova predviđanja se ipak ostvaruju. Konkretan primer  Dvomisli na delu.

LJUBAV JE MRŽNJA.

ISTINA JE LAŽ.

SLOBODA JE ROPSTVO.

Setih se onda jednog od onih jutara od pre mesec dana, kada su lile kiše. Vozio sam Bulevarom, imao sam utisak da mi neko prosipa kofe vode na šoferšajbnu. Kada sam  skrenuo iz Bulevara u Batutovu, dole ka Gradskoj bolnici, odjednom se ispred mene ukazalo veliko parče vedrog  i osunčanog neba, polako se razvedravalo. U istom trenutku se iz zvučnika u kolima začuo smoren, turoban glas:

„Kakav užasan dan, kao da nikada više nećemo videti sunce.“

Počinjao je Peščanik.
Ponekad se zapitam da li gospođa (gospođica?) Luković i ja živimo, ne u istom gradu, nego na istoj planeti?

Ali  nema veze, njoj i onako nije dobro. A meni onda ništa.

Originalan esej možete pročtati ovde: Notes on Nationalism. Pročitajte i ostale, meni je jedan od omiljenih „Shooting an Elephant“, ali je to već neka druga tema, a ja žurim, moram da se pakujem.

P.S.

Odoh ja večeras na Prokletije na kratko, produženi vikend, ništa duže. Trebalo bi da se nas trojica zakucamo u ovu stenu, pa šta bude.

2 thoughts on “Dvomisao

  1. 🙂 Ne radi se ni o različitim planetama, nego o paralelnim univerzumima.

    Meni je izuzetno zabavno to očigledno slepilo i doslednost u nedoslednostima. No, uhleblje su našli u posmatranju sveta kroz naočare namazane govnima. Slogan „ako vam je dobro, onda ništa“ je savršen za tu vrstu posla, a uvek i u svim okolnostima će biti dovoljan broj onih kojima nije dobro da prihvati to mračenje kao „munjom u kamenu“.

Ostavite odgovor

