Hüsker Dü ?

Prošlo je deset godina i prošlo je godinu dana. Za godinu dana mnogo toga se promenilo. Za deset godina još više. Post koji sledi je objavljen pre godinu dana kao integralni deo Hüsker Dü projekta na starom blogu. Objavljujem ga ponovo u ime sećanja na sve žrtve bombardovanja 1999. godine.

——————————————————-

Pa dakle… sećate li se? Sećaš li se ? Hüsker Dü ?

24. mart 1999. …

Ja se sećam…

Sećam se one večeri kada je naš ‘demokratski’ prijatelj Solana izdao naredbu… Sećam se kada su sledećeg dana poleteli avioni iz Aviana. Sećam se da sam ih zamišljao kako doleću iz pravca zalazećeg sunca preko Jadranskog mora…. Sećam se komšije kako te prve večeri , sa malom bebom u naručju, panično trči niz stepenište ka skloništu… Sećam se da sam tada živeo u Jerkoviću i da mi se cela zgrada tresla kad god bi gađali Straževicu… Sećam se one noči kada je nebo negde iznad Pančeva bilo crveno. Sećam se kako sam te noči došao kući, parkirao kola i otvorenih usta gledao u nebo ne verujući… Sećam se kako sam stajao na Slaviji kada je po drugi put pogođen Generalštab. Sećam se kako je te noči bilo mračno, pošto je ceo grad ostao bez struje. Sećam se kako su komadići betona doleteli čak do mene… Sećam se proslave 50 godina postojanja NATO. Sećam se kako sam imao utisak da će krv početi da mi curi iz ekrana gledajući ta vesela vampirska lica… Sećam se voza u Grdeličkoj klisuri. Sećam se tela koja vise iz ruševina zgrade televizije… Sećam se kada sam tog leta otišao u Novi Sad, prvi put posle bombardovanja. Sećam se da sam, izašavši iz autobusa na obali sa Petrovardinske strane, ugledao izuvijanu čeličnu konstrukciju mosta kako se bolno propinje iz reke ka nebu… Sećam se nadrealne letnje atmosfere na Štrandu i srušenog mosta Slobode… Sećam se kako sam te jeseni u Aleksincu sedeo u kafiću sa čovekom kome je bomba srušila kuću. Sećam se da su se iz zvučnika čuli Paraf, „Zastave“… Sećam se da sam te zime na Kipru skočio kao oparen kada su se uz tresak zalupila vrata usled promaje.
Sećam se…

Sećam se novembra meseca 2004. Sećam se kako sam gledao na jednoj od ‘demokratskih’ televizija, kako se okončava opsada Faludže. Setio sam se hladnih zimskih zalazaka sunca koje sam kao klinac gledao u iračkoj pustinji. Osetio sam tup bol u želucu. Pred očima mi je bio čovek sa puškom u ruci. Ne taliban. Ne fanatičan Sadamov gardista. Običan Iračanin kojem su u tom gradu žena i deca. Čovek sa puškom u ruci koji brani svoju kuću.
(http://www.rememberfallujah.org)

Kažu nam da treba da zaboravimo. Da treba da se prilagodimo. Čak kažu da treba da uđemo u NATO.
Da…kao što neko reče…“Live by this, or die by the sword!“

NAPOMENA:
Ovaj post je deo Hüsker Dü projekta. Za ostale delove projekta pogledajte šta su napisali Anaceae i Undergroundlight (klikom na njihova imena ćete doći do njihovih blogova). Obavezno posetite i njih pre nego što komentarišete ovde!

Dakle…Mi se sećamo.
Hüsker Dü ?


Muzička pozadina i prevod sa nemačkog by Anaceae
In Memoriam by Undergroundlight
Generalni osvrt
by Vrabac

4 thoughts on “Hüsker Dü ?

Ostavite odgovor

