Zimski tečaj je u toku

Ovo je prvi zimski tečaj koji smo organizovali po novom programu. Naime, nekadašnji jedinstveni zimski alpinistički tečaj je sada podeljen na dva zasebna, početni i napredni.

Početni
Namenjen je pre svega onima koji vole da se nazivaju „visokogorcima“. Taj termin postoji samo u ovoj zemlji i nigde više. Meni je pomalo smešan, ne bih sada o tome kako je nastao i prihvaćen od strane jedine zvanične planinarske organizacije u ovoj zemlji. Pogađate, u pitanju su neki interesi, a interesi su veoma često sinonim za novac. No dosta sa prljavim vešom. Recimo da je namenjen malo naprednijim planinarima, ljudima koji bi da idu u visoke planine, uglavnom u sastavu komercijalnih (turističkih?) ekspedicaja i želeli bi da nauče osnove kretanja u snegu i ledu kao i da se upoznaju sa opremom i osnovnim tehnikama koje im tamo mogu zatrebati.

Takođe zamišljen je i kao uvodni tečaj za ljude koji bi da se bave pravim alpinizmom, a pre toga nisu imali nikakva iskustva u tome.

Napredni
To je već pravi „penjački“ tečaj. Penje se u navezama, u vertikali ili bar veoma strmim nagibima. Namenjen je penjačima a ne „hodačima“ i biće održan neposredno po završetku ovog.

Tek oba završena tečaja daju onu „zimsku polovinu“ uslova da se dobije zvanje alpinističkog pripravnika.

Ovog vikenda smo prvi put izveli tečajce napolje, da rade nešto praktično. abzajlovanje i samospašavanje. Vrlo bitne tehnike koje ponekad i bukvalno „život znače“. Evo nekoliko fotografija na kojima se može videti kako je to izgledalo danas u Topčideru.

smospasavanje1

smospasavanej2

Tecajci

abzajl1

abzajl2

abzajl i samospasavanje

Fini nam neki tečajci ove godine, ima i dve devojke. Slušaju i ne bune se🙂 A i trude se, zainteresovani su.

Sledećeg vikenda ih vodimo na Staru Planinu.

14 thoughts on “Zimski tečaj je u toku

  1. Na slikama se ne vidi koliko smo se preznojavali…
    Ipak sve je bilo u fulu, shto bi rekli mladi…

  2. jez bre…
    jbg, nesto mi se nije dalo da te danas, pored svega, jos ja smaram sa zvakom na temu: ostavljao sam komentare na blogu… itd.

  3. ok, konachno sam se snashla. ne znam da li da se vadim na to shto sam corava ili plava…?

  4. Čekaj sad vako,

    šta mi visokogorci po genetici (da ne velim vokaciji), hodački raspoloženi, ravničarski naseljeni i sa ledinom u glavi da savladamo?
    Ima li taj neki specijalni kurs za kretene ili će tek biti izmišljen?🙂

  5. lu, ma nisi jedina…
    izgleda sam ja iskomplikovao, a jebiga nisam ni corav ni plav🙂 verovatno sam glup

    a za tebe napasti, jaslice, one planinarsko-livadarske.

  6. Vidim, veseli duh je zadržan i u nedelju. Moram da naglasim da su stvarno super tečajci, bilo mi je zadovoljstvo raditi sa njima u subotu :)!

    Nego, za srećan i uspešan život, važno je da naučimo da pričamo pozitivno o onome što radimo, a sve negacije da preskočimo, ali svako da ih ne naglašavamo…

    Aje pozzz

  7. zli, nova adresa se već neko vreme prati putem rss-a🙂

    p.s.
    post „emigrant“ me ostavio bez teksta pre nedelju dana

Ostavite odgovor

