Preispitivanja i razmišljanja, razna

Danas sam dobio jedan zanimljiv mejl. Sa Marijinim dopuštenjem kačim ga na blog.

———————–

From: Marija Blanusa
To: ‘Boris Jankovic’
Subject: k2
Date: Sun, 8 Feb 2009 22:01:17 +0100 (20:01 GMT+1)

1. avgust 2008.
Dolazim na posao… Kafa, citanje mailova… I tragicna vest. Jedan clanSrpske ekspedicije na K2 nastradao. Ne zna se koji. Kako je Pedja? Gdeli je? Strah …

Nesto kasnije saznajemo da je Dren Mandic izgubio zivot.. I njih 12 zarobljeno na vrhu nakon sto je lavina odnela fiksnu uzad…

Zasto? Ko je pogresio? Naravno da odmah pocinjem da sudim … Turizam,neiskustvo … Ma nevalja suditi kad ne zna o tome dovoljno… Razmiljacu o tome drugi put. Kad se malo slegne…

5. februar 2009.
Malta-tal, Austrija. Jos jedan dan bez penjanja za mene. Bolesna sam. Vec je jako kasno a meni se ne spava. Naravno , od cega bih pa I bila umorna?

Tu je Hoze. Prica mi utiske sa K2. Moja radoznala glava redja pitanja.

Zasto su ostali bez fixeva? - Serak je odneo sve.

Pa zar nisu mogli da otpenju? - Pa pokusali su ali su mnogi popadali.

Zasto? Zar je to tako tesko? – Pa sta ti mislis? 70 stepeni, sa jednim obicnim cepinom.

Da, koliko moras da budes dobar da bi sa jednim planinarskim cepinom na 8000m mogao da otpenjes padinu sa 70 stepeni nagiba koristeci jedan planinarski cepin? Na to pitanje bas I ne mogu da dobijem odgovor…

A zasto nisu poneli po dve alatke? - Pa na 8000m svaki gram je jako bitan. A alatka je teska… Ako si tezak I spor to je veci rizik. Uostalom zato I sluze fixevi…

Dobro, zasto nisu postavljeni fixevi ponovo? – Pa krenulo je nekoliko serpasa iz treceg logora da ponovo postavlja fixeve I odnela ih je lavina. Ta mogucnost vise nije postojala.

A zasto se ne nosi rezervni dugacki prusik u rancu za abzajl? Za svaki slucaj? - Pa u koliko slucajeva bi ti taj prusik pomogao? Ovo je bilo jedna ruzna situacija u kojoj bi modzda pomogao . A koliko ti stvarno odmaze zbog svoje tezine? To je ipak dodatno kilo u rancu. A o tome smo vec pricali…

A zasto ga ne bi poneo visinski nosac? - Pa oni vec nose rezerne boce kiseonika. Ne mozes da ih opteretis jos I ovim…

Da l je lavina mogla da se predvidi? – Kazu da je na nekom od susednih vrhova bila Americka ekspedicija I da je snimila da je serak na K2 poceo da puca. Ta informacija nije na vreme stigla do kampa u K2. A I da je stigla pitanje sta bi tamo ljudi odlucili. Pukotina ne znaci da ce serak pasti. A tu je toliko novca ulozeno. I blizu su vrha. A nazalost to igra veliku ulogu u odlucivanju ljudi na tom mestu.

Da li to znaci da ako su bolje utrenirani da mogu da nose vise da bi I poneli alatku vise ili nesto drugo da im poveca sanse? Mada nisam sigurna ni da razumem sta znaci bolje utrenirani …Ni sta bi to dodatno I mogli da spakuju u ranac… Da li je ovaka organizacija optimalna – u smislu tezina, rizika? ( ne znaci I najbolja …) Da li postoji bolji nacin?

A I sto mi ucimo toliko o tenici I silnoj opremi ako ti tamo generalno nista I ne nosis a samim tim I ne koristis?

Zakljucak, Marija pojma nemas .

I tako…
————–

16 thoughts on “Preispitivanja i razmišljanja, razna

  1. prvo da kazem da mi se ni malo ne svidja ova odvratna kaki boja bloga i a dizajn i organizacija su ruzni u picku materinu! al dobro sad… valjda ne moram da se registrujem da bih kucao ova glupe komentare🙂

    secam se te nesrece, bas sam stigao u grbaju kad si mi poslao sms da se to desilo, neki pedjin cini mi se rodjak-prijatelj je bio tamo pa nisam znao sta i dal da pricam…

    ne ulazeci sad u to sta je moglo, ko je kriv i zasto.. nisam ni pozvan za to, ali.. to sa nosenjem opreme, mogucnostima za to.. da mozes da poneses bez problema sve to gore, verovatno bi k2 godisnje penjalo onoliko ljudi koliko npr penje mon blan.. da, tu je faktor psiha… u tim uslovima, nadomak, kad se nalozis ko majmun, ides iako znas za rizik, zivot ne cenis previse.. zato je alpinizam alpinizam… a ne kuglanje

  2. Ћао Врабац. Овде све боље изгледа (мислим на темплејт). Елем, нисам баш пажљиво гледала све овде, али на први поглед не видим „планинарски појмовник“🙂 Мрзи ме да гледам „тамо“ опет шта шта значи од термина. Може овде један? Мада руку на срце могла сам до сада научити.

  3. akva, a ko, ako ne ti !

    frida, ej! de si bre ti?

    treća, ne mora se otvarati nalog, dovoljno je da upišeš svoj mejl (vidim ga samo ja a ne i ostali), posle toga ja odobravam komentare (opa bato, cenzura!). Podesio sam tako da samo prvi put moderišem, posle toga si u bazi, tako da kada prvi put odobrim komentar sledeći komentari te osobe se ne moderišu tj. automatski bivaju odobreni. Templejt će da sredimo, polako tek sam novi🙂
    Inače oduševljen sam ovim blog endžinom sto puta je bolji od onog na MB.
    A ovo u vezi K2 su samo neka Marijina razmišljanja na tu temu koja mi je poslala mejlom, pa meni bilo zanimljivo i onda objavio.

    Anči draga! Konačno pod starim dobrim nikom koji sam toliko voleo! Biće i ovde „rečnik penjačkog žargona“ i to mnogo bolji i opširniji od onog tamo. Polako, nisam se još do kraja preselio. Ali biće ovo jedan mnogo ozbiljniji blog, nadam se.

  4. Cenim da će mi prvo biti odobren ovaj nick, a isto tako cenim da će on i potrajati, te nek bude svetlo!🙂

    Nek ti sa srećom sa novim prostorom, malo nek se razvedri, „uozbilji“ i „penje“, na rejtinzima.
    To se valjda tako blogu želi.
    Valjda!

  5. o napasti moja draga! hvala na lepim željama!

    a što se tiče moderacije…
    ti mi nešto kažeš!? a,a,a,?
    More…!!!

  6. Pa evo, da ti poželim srećno useljenje u novu kuću. I da budeš vredan i da pišeš, i da moderišeš, i da penješ… Da si se već uozbiljio, vidim. Neka knedla mi stoji zbog te K2 priče.

    P.S. U ff su užasno mala slova, a u ie su ok.

  7. hvala, hvala🙂

    p.s
    da, znam i ja koristim ff, verovatno cu povečati font u narednim postovima. a uvek imas onu mogucnost u ff:
    View->Text Size->Increase🙂

  8. Vrapče, užasno mi je žao si se preselio malo dalje (šta god da se desilo), ali nema veze, čitaću te i odavde.
    Samo ti nama budi živ i zdrav, i nadam se još uvek zaljubljen🙂

  9. yzse, ma tu sam u komsiluku. dva klika udaljen🙂

    sano, kad ne slusas sta ti se prica! sedis na usima🙂

    napasti, izmenjah ih ja (emplejte) 100 puta do sada

Ostavite odgovor

