I’ll be your body when your body is broken…

(ovaj post je trebalo da bude o subotnjem koncertu KKN u SKC-u i nekim razmišljanjima na koje me je podstakao, nemojte me pitati kojim suludim nizom asocijacija sam došao do koncerta koji održan na istom mestu pre dvadeset godina)

 

Jarboe

"I’ll be your body when your body is broken…"

Dubokim glasom je ponavljala sa bine mršava žena duge crne kose i prodornih zelenih očiju dok je pogledom streljala po publici. U toku koncerta, u jednom momentu, neka budala je nešto dobacivala iz publike. Pogledala ga je onim "da se smrzneš" pogledom i rekla:

"Mi ovde sviramo ozbiljnu muziku. Za to nam je potrebna tišina. Dakle, molim vas da budete tihi"

Budala je do kraja koncerta ostala tiha.

Ovo su jedina dva izdvojena momenta kojih se sećam sa koncerta. Ostalo se stopilo u kontinuum zvuka i slike. Imao sam tada šesnaest godina, The Swans su mi bili poznati samo iz emisija koje je Miško Bilbija vodio na Studiju B. Tek kasnije ću saznati da se ta pesma zove "Blackmail" i još dosta toga o tom bendu. Znam samo da sam sa koncerta izašao kao udaren maljem u glavu (isto tako sam se osećao na primer kada sam prvi put gledao "Apokalipsu danas").

Evo kako "Blackmail" zvuči studijski. Naravno uživo je to bilo dosta izmenjeno, naročito sam kraj.

 

@import url(http://beemp3.com/player/embed.css);

SWANS – Blackmail
   
Found at bee mp3 search engine

Close your eyes
Close your eyes
Say the word
I want to hear
Say the word
I want to hear
Come up behind me and hold on
Come up behind me and hold on
Close your eyes
Close your eyes
Close your eyes
And close in around me
Say you’ll do anything for me
Say you’ll do anything for me
Say you’ll do what you
don’t understand
Close your eyes
Close your eyes
Come all around me and hold on
I’ll be your body when
your body is broken

Pre koncerta smo žickali lovu ispred SKC-a , bilo nas je četvorica a imali smo samo dve karte. Ispostavilo se da nije bilo potrebe, prodato je bilo jako malo karata. Međutim koncert nije otkazan, The Swans su odlučili da sviraju i rekli da je ulaz džabe. Uprkos tome, na početku koncerta u velikoj sali SKC-a nas nije bilo više od pedeset. Bez obzira, odsvirali su pun kocert sa energijom kao da sviraju pred punom salom.

Tada sam prvi put osetio nagoveštaj onoga što će se ovde desiti devedestih.

I sada jedna mala replika.

Prešlicavanje u svom poslednjem postu, odnosno jednom komentaru u okviru njega citira Morlija u vezi "Love will tear us apart" od Joy Division i obradama te pesme.

"Ta pesma je velika, ko god je obradjivao… cak i Paul Fuckin’ Young!"

Ja bih dodao da je ta pesma još veća od kako su je The Swans obradili. Naravno mislim na verziju u kojoj peva Jarboe. Naime, The Swans su tu pesmu obradili u dve verzije, u jednoj ona peva a u drugoj Michael Gira. Njegova verzija (možete i to čuti na http://www.youtube.com/watch?v=PiQsv3Q5P8Y)  nije loša ali suviše liči na original, a svaka dobra obrada mora da odstupa.

Dakle, za kraj,

The Swans, Jareboe vocal, "Love will tear us apart"

Mislim, taj vokal. Samo ona i još možda Lisa Gerrard.

 

 

 

 Ok, možda je ovo uvod za post koji je trebalo da napišem, ako ga ikada budem napisao.

Ako ne, onda ukratko.

Prestanite da se ložite na osamdesete u Beogradu. Bile su čisto sranje. Čista farsa, foliranje, otužni provincijski pokušaj da se bude Svet. Da je to imalo ikakvog kvaliteta u sebi ne bi ga "Slobine godine" oduvale u dahu.

Da, da, visio sam i ja po skcu i demiji. Ih, onoliko. Ali još tada mi je ceo taj svet bio pomalo odvratan. Razmažen, ljigav, isfoliran.

Plus.

Beogradska scena sa kraja devedestih je za tri koplja kvalitenija od one iz osamdesetih. Odnosno, KKN, Darkvudi, Eyesburn, Sila su carevi za EKV, Brejkerse, Orgazam.

Tako nešto je mogao da porodi samo istinski grč koji je bio nepoznat ekipi sa "dedinjskih žurki" i pankerima čiji su očevi bili  oficiri  JNA ili visoki komunistički funkcioneri. Cela ta ekipa je zaslužila krah koji je doživela devedesetih.

Ono što se radilo devedestih, bilo je iz želuca.

Najlepše cveče raste po najnepristupačnijim mestima, verujte mi. Bar se ja smucam po vukojebinama.

(ovo na kraju je namenjeno mojim vršnjacima i tek koju godinu starijima ili mlađima)

Ostavite odgovor

