Проклетије: још само ово, о Шамонију и још по нечем

 

Главна улица у Шамонију 

Негде на пола пута од Шамонија* (види при дну текста) до планинарског дома у Грбаји, налази се извор. Лепо озидан, са плочом. Некада се извор звао "САВИНА ВОДА". Сада се зове "…А ВОДА". 

 Интервенција анонимног (?) клесара

То није једини пример. Извор, тачније врело, речице Грље се некада звао Савино око, сада више не, има назив на албанском.

Некадашње Савино око. Сада су му га ваљда ископали па није више његово.

 У осталом тај Св. Сава је био доказани ратни злочинац, један од твораца српске геноцидне политике. Штета што није постојао Хаг у то време па да га изручимо.

Код треће смене можете видети слику порушене ограде на православној цркви у Гусињу у ноћи на Светог Илију. Када сам последњег дана разговарао са једним од ретких преосталих Срба у Гусињу (по попису из 2003. било их је 37, и словима тридесет седам) о томе био је очајан. На улицама је доста кола са регистрацијама Тиране, Драча, о косовским да не причамо. У понеким продавницама мораш скоро да молиш не би ли те услужили ако говориш на српском. Око старе џамије се могу видети неки брадати момци у оним помало кратким панталонама што допиру изнад глежњева и белим капицама (не кечићима, оним другим). Беше се зову Вехабије, а?
Жао ми је што не стигох да купим заставицу УЧК или бар фигурицу Адема Јашарија, намеравао сам. Има да се нађу у Гусињу. 

Последњег дана сам свратио до новотвореног етно села у Војном селу, надомак Плава. Прво ме је зачудио назив "Кула Дамјанова", задњих година све ново што се отвара у том крају има нека другачија имена. Састоји се од хотела, ресторана, и етно кућа (за сада их је пет планира се двадесет) у којима је могуће преспавати. Налази се на самом Плавском језеру и много је лепо, а имају и добру јагњетину и ребарца у кајмаку. Још више сам се зачудио када сам на менију видео ставку "српска салата" (то вам је она шопска без сира).
Када сам дошао у Београд, отишао на њихов сајт

http://www.kuladamjanova.com

и чуо коју музичку подлогу су ставили све ми је било јасно. Код њих је само инструментал, ја ћу ставити јутјуб са све текстом. Ето да их мало рекламирам за џабе, баш ми гушт. Имате на сајту и слике, мени је картица у апарату тада већ била пуна. Дакле јутјуб по избору са њиховог сајта.

А сада слободно дођите да ми кажете да сам крезуби радикал који хоће све да нас врати у средњи век. Једва чекам.
Хајде.

*
Шамони – 1. скијашки и алпинистички центар у француским Алпима, 2. oдомаћен назив за Гусиње међу члановима АОБ-а

2 thoughts on “Проклетије: још само ово, о Шамонију и још по нечем

  1. Sta reci kao prvo svi su u Gusinju dobro dosli to i vi znate kad vi iz Beograda dodjete ima vas dosta a to sto dolazite autobusima je samo vas problem da dolazite i vi kao ovi sa kosova Albanije bilo bi i BG tabli dosta mada ih i ovako ima, za bradate momke ili Vehabije sto kazete i to su neki prolaznici i turisti isto kao i vi , ja znam da vam niko nista nije rekao zato sto ste iz Srbije jer u gusinju ima mnogo turista i svi zele da su dobri prema njima ma ko bili i odakle tako u pradavnicu pricaj jezikom kojim zelis kod njih je para vjera i jezik . Za crkvu sta reci istina je da je ograda bila polupana na zalost ali ne od mjestana nego od neke dece koja zive u AMERICI i njihov otac kad je to cuo sam je decu prijavio u policiju i sanirao stetu , savina cesma i oko savino menjaju se imena ulica , gradova zasto i mi nebi promijenili to ime . VI najbolje znate kako prolazite u GUSINJE i nemoj da pisete neistine i lazi jer da vam nije lijepo i da imate neke makar male probleme nebi dolazili svake god u sve vece broju ako ovako nastavite pisat neistine onda ce neko posteni i dobri imat problema pozdrav od TAXI vozaca iz GUSINJA

  2. izvestaj prokletije nije napisan sa namerom degradiranja vecinskog stanovnistva koje zivi na tom prostoru, niti izazivanja odbojnosti prema istom od strane nas ‘turista i prolaznika’. p.p. da je autora vise zabolela cinjenica da male stvari kao ploca i izvor dozivljavaju nasilno preimenovanje, nego sto je neko dete odvalilo deo ograde na crkvi. sta kazu stari, ima li voda sad bolji ukus? ovde napominjem i razbijenu memorijalnu tablu coveka koji je nastradao na padinama volusnice. ova nedela, izvlace kod ljudi sve ono sto drzimo pod katancom.
    stavi se na nase mesto, znaces kako se osecamo kad vidimo te promene. isto tako i ja znam kako bi tebi bilo da dozivis ili vidis nesto slicno. veruj mi, nema potrebe da se glodjemo.

Ostavite odgovor

