Сутон

1. Превише их је

Гледам је како долази одоздо са плаже. Данас баш добро изгледа, пролази ми кроз главу. Седа поред мене, нервозно пали цигарету.  Кажем јој да је добро што смо отишли са Пароса, смета ми она гужва. Она каже  да опет скрећем са теме. Покушавам да је загрлим. Не дозвољава. Нервозна је, тек што је добила. Пребацује ми. Све и свашта. Чутим, гледам у море, у острва. Покушавам да се изместим из ситуације.

Не престаје, баш ју је нешто кренуло. У једном моменту изражава сумњу у моју способност да волим било кога.
"О, да, да, то мора да је тежак инвалидитет", процедим кроз зубе саркастично. На то  још више попизди.
 "А, па ти знаш да говориш?", пита ме.

 
Још једна серија оптужби, на крају псовка и коначно и она зачути. Буљим у правцу сунца које полако дотиче хоризонт. Боје, много боја је на небу. Много више него што могу да поднесем.

2. Whiteout

Силазимо низ  кулоар. Он крене мало брже, падне, ишчупа штанд из снега и мене са штандом. Успева да се заустави. Ја клизим по снегу, успут се и котрљам умотавајући се у уже. Некако се зауставим пре него што ухватим убрзање. Добро је, преживесмо.

После покушавамо да ухватимо пречицу. Сечемо снежну падину, идеално лавинозну. Сечемо је под идеалним углом. Све како не треба. Он иде десетак метара испред мене. У једном моменту се неприродно транслира за пола метра. Ма учинило ми се, уморан сам. У следећем,  стаје као укопан.
"Имам утисак да је плоча кренула да клизи", каже.
Осећам грч у стомаку, хвата ме паника. Полако, као по јајима, враћамо се пртином коју смо угазили. Спушатамо се доле у Калицу.

 
Сами смо у планини, тишина је нестварна. Са сутоном нестају облици. Чини ми се да лебдимо у празном белом простору.  Ходамо као слепи, повремено неко од нас двојице падне. Штапом проверавам сваки метар испред себе.
"Класичан whiteout", каже . Потврдно климам главом.

Морамо да стигнемо до бивака пре него што падне мрак, постаје јако хладно. Имам утисак да ћу полудети од белине.
 

Ostavite odgovor

