Durmitor Nova Godina-četvrti deo

Smerovi:

1. Pantin žljeb – crvena linija

2. Načelnički – žuta linija

U narednim danima je konačno usledilo malo penjanja. Odlučili smo da ostatak vremena provedemo u kući u Virku i odlazimo na penjanje u Osojne Grede odmah iznad staze. Gospodski. Žicom do gore, pa u stenu, popneš smer i vratiš se preko Čistih Strana  u kuću na ručak. I ko posle kaže da penjanje ne može da bude komformistički sport🙂
Damjanu nešto nije bilo do penjanja, on je tih dana skijao.

02.01.2008.
Pantin Žljeb. Laganica. Popeli direktnu varijantu. U drugom cugu bilo leda i malo mixa. Praznik za dereze. Ja vodio ceo smer, kao malo sam iskusniji. Posle se ispostavilo, da za to nije bilo potrebe. Fića je zmaj i to će pokazati prekosutra. Inače ovo je prvi put da mi penjemo zajedno.

Pantin žljeb

 

03.01.2008.

Hteli da penjemo "Načelnički". Smorili se. Došli pod smer tek u 14h. Hoćemo, nećemo…Ja prelomio da nećemo. Fići nije bilo pravo, mada se sutra pokazalo kao ispravna odluka. Bilo je ipak kasno, a rano pada mrak. A baš mi se taj dan nešto i nije penjalo. Neki glup osečaj u stomaku mi govorio: "Ostavi to za sutra". Nisam sujeveran ali mislim da te osečaje treba slušati. Dogovorili se da dođemo sutra ponovo. Fića insistira da on vodi prvi cug.
Inače je bio neki bezveze dan. Steva i Hoze se isto vratili iz smera. Abzajlovali, ostavili klin u steni. Posle Steva stao na snowboard i umalo slomio ruku. U stvari bili smo skoro ubeđeni da je zaista slomio, dok nije otišao na snimanje kad se vratio u Beograd.

04.01.2008.

Namunjili se. Došli pod smer prvom žicom. Fića i dalje insistira da on vodi prvi cug.. Ajde, dobro…I odradio je to odlično. Posle dva klina odmah iznad štanda, više ništa nije stavljao kao međuosiguranje. Doduše možda bi mučenik i stavio da je imao gde:)
Sve u svemu, nekih 35-40m runout-a. Za nekog ko maltene prvi put penje ovako nešto, više nego dobro. Bravo, majstore.

Fića vodi prvi cug

Ja ga pratim. Sneg uglavnom dobar (sem na par mesta). U donjem delu ima i mixa. Lepo penjanje.
 

Eto i mene…Puf, pant kad će više taj štand

Dolazi na mene red (smer je kratak, penje se iz dva cuga). Treba izaći iz smera, a strehe nam se nakrivile iznad glava. Posle prvih nekoliko metara sneg postaje loš. Gledam da zaobiđem strehe, ukucavam klin (ulazi samo do pola) i  prečkam levo. Ne vredi. Jeste da levo nema strehe ali moram da prečkam po vertikalnom pršiću koji je samo nalepljen na stenu. Stavljam heksić  i idem  pravo gore kroz stenu. Škripe dereze i cepini, možda je teže ali je bezbednije. A onda je ponestalo stene a i valjalo je proseci strehu koja se nadvila iznad glave. E to je potrajalo….Ni danas mi nije jasno na čemu sam u pojedinim momentima stajao. Nešto sam kao kopao taj pršić…otvorio mi se i jedan mali bergšund. Trebalo je iskopati, jedno par kubika snega a sve vreme imaš utisak da ćeš da iscuriš dole, pa kopaš onako filigranski. Jednom sam i iscureo oko dva metra, kako sam se zadržao nemam pojma. Znam da sam posle imao kratak razgovor sa Bogom🙂
Profesor Deki je na sreću gledajući nas sa staze to ovekovečio na fotografiji ispod:

Ovaj pri vrhu sam ja u "junačkoj" borbi sa podivljalom strehom.
Ako pogledate ispod mene u steni uočićete Fiću kako se junački smrzava na štandu i verovatno mi psuje sve po spisku🙂

Eh te sreče kada sam izašao…:) Ukopao se napravio, štand, osiguravam Fiću a telom struji neka milina…:)

Čiste strane, izlazni štand

Silazimo niz Čiste Strane, pa posle niz stazu pored skijaša. Oni nas gledaju, a mi nabacili one "feeling tough" izraze lica. Kad bi samo znali da  mi je srce gore bilo , ne u petama, NEGO U DEREZAMA…
Da… i pasulj dole u kući je bio odličan, hvala devojke što ste ga skuvale.

 

                     Epilog  klikni na link

 

 

3 thoughts on “Durmitor Nova Godina-četvrti deo

Ostavite odgovor

